仕事の事とかでちょっと疲れちゃった。

人には言えない事が実はたくさんあります。

なので今日は
私の大好きな曲を流して誤魔化します。

歌詞がいいです。




 i guess that's why they call it the blues

 elton john

 


Don't wish it away 
Don't look at it like it's forever 
Between you and me 
I could honestly say 
That things can only get better 

忘れようとしないでくれよ
別れが永遠に続くなんて思わないで
きみと僕の関係は
よくなっていくはずなのさ
それだけは心から言えるんだ

And while I'm away 
Dust out the demons inside 
And it won't be long 
Before you and me run 
To the place in our hearts 
Where we hide 

僕と離れているときに
心のなかの悪魔を追い出してくれよ
そんなにずっと離れてるわけじゃない
まもなく きみと僕は
心の隠れ家に駆けていくことになるから

And I guess that's why they call it the blues
Time on my hands could be time spent with you 
Laughing like children, living like lovers 
Rolling like thunder under the covers 
And I guess that's why they call it the blues

こんな気持ちを人はブルースって言うんだろうな
僕の持てる時間は君と過ごす時間なんだ
子ども達のように笑い 恋人達のように過ごし
毛布にくるまってきみとふざけ合う
ああきっとこれがブルースってことなんだろうな

Just stare into space 
Picture my face in your hands 
Live for each second 
Without hesitation 
And never forget I'm your man 

高い空を見つめて
君の手のひらに僕の顔を書いてごらん
毎日一秒一秒を大切に過ごそうよ
ためらうことなんかないさ
忘れないでくれ
僕は君の恋人だってことを

Wait on me girl 
Cry in the night if it helps 
But more than ever
I simply love you 
More than I love life itself 

僕を待っていてほしいんだ
夜に泣いたっていい それで気が済むならね
でも何よりも 僕は純粋に君を愛してる
僕の人生そのものよりも
君を愛しているんだからね

And I guess that's why they call it the blues
Time on my hands could be time spent with you 
Laughing like children, living like lovers 
Rolling like thunder under the covers 
And I guess that's why they call it the blues

こんな気持ちを人はブルースって呼ぶのかもな
時間があれば君とずっと過ごしていたいんだ
子ども達のように笑い合い
恋人達のように暮らしていく
毛布にくるまって二人でじゃれあうんだ
ああこれを人はブルースって呼ぶんだろうな

Wait on me girl 
Cry in the night if it helps 
But more than ever
I simply love you 
More than I love life itself 

僕を待っていてほしいんだ
気が済むなら 夜に泣いてもいいんだよ
でも何よりも覚えておいて
僕は純粋に君を愛してる
君がいない人生なんて意味がないのさ

And I guess that's why they call it the blues
Time on my hands could be time spent with you 
Laughing like children, living like lovers 
Rolling like thunder under the covers 
And I guess that's why they call it the blues

(Laughing like children, living like lovers) 
And I guess that's why they call it the blues
(Laughing like children, living like lovers) 
And I guess that's why they call it the blues
And I guess that's why they call it the blues 

いま思っている気持ち
なんて言っていいんだろう
人はこれをブルースって呼ぶんだろうな

Music by Elton John and Davey Johnstone
Lyrics by Bernie Taupin 
Stevie Wonder - harmonica